Το βινύλιο αποτελούσε πάντα την αντιπροσωπευτική επιλογή των μουσικόφιλων. Με τα χρόνια έγιναν cult τα βινύλια και όσοι έχουν συλλογή από αυτά ή ακόμα τα αγοράζουν αποτελούν την avant garde ομάδα των φίλων της μουσικής. Πιστεύω ότι η αγορά βινυλίου προϋποθέτει, πέραν της εκτίμησης του μουσικού περιεχομένου, και την αισθητική αξιολόγηση της εμφάνισης ενός album cover.
Τα album covers ήταν πάντα τα οχήματα για τη μεταφορά μηνυμάτων και τάσεων των καλλιτεχνών συγκεκριμένων εποχών. Μια ιστορική αναδρομή σε album covers από τη δεκαετία του 1950 μέχρι και σήμερα θα αναδείξει πιθανές τάσεις της πολιτικής και πολιτισμικής κατάστασης που επικρατούσε στην κάθε Εποχή με ευφάνταστο και, αρκετές φορές, με καυστικό τρόπο.
Μια ιστορική αναδρομή σε album covers από τη δεκαετία του 1950 μέχρι και σήμερα θα αναδείξει πιθανές τάσεις της πολιτικής και πολιτισμικής κατάστασης που επικρατούσε στην κάθε Εποχή με ευφάνταστο και, αρκετές φορές, με καυστικό τρόπο.
Η αναγραφή των στίχων στο εσωτερικό των covers λειτουργούσε ως ένα επιπλέον κίνητρο για την αγορά βινυλίου. Γενικότερα τα album covers αντιπροσώπευαν συνήθως τα εσώψυχα των καλλιτεχνών/μουσικών, κυρίως αυτών που είχαν κάτι ιδιαίτερο να πουν στους οπαδούς τους. Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται επιστροφή στο βινύλιο και υπάρχει ραγδαία ανάπτυξη στις πωλήσεις, φέρνοντας και πάλι στο προσκήνιο τη σημαντικότητα των album covers.
Τα album covers περιγράφουν Ιστορία και αποκτούν φανατικούς oπαδούς σε κάθε εποχή, αφού έχουν την ιδιότητα να δημιουργούν στον φίλο της Μουσικής την έννοια της δέσμευσης και ταύτισης, τόσο με το περιεχόμενο, όσο και με την εικόνα που προσφέρουν.
Τα album covers περιγράφουν Ιστορία και αποκτούν φανατικούς oπαδούς σε κάθε εποχή, αφού έχουν την ιδιότητα να δημιουργούν στον φίλο της Μουσικής την έννοια της δέσμευσης και ταύτισης, τόσο με το περιεχόμενο, όσο και με την εικόνα που προσφέρουν.
Στη δική μου περίπτωση, η πρώτη μου επαφή με το Album των King Crimson In the Court of the Crimson King, την απαρχή της ψυχεδελικής Ροκ, αλλά και με το Dark Side of the Moon των Pink Floyd,άνοιξαν ένα τεράστιο διάδρομο ενδιαφέροντος, μουσικά και οπτικά για τα Album Covers, που μέχρι και σήμερα παραμένουν πολύ σημαντικά στην αξιοποίηση του χρόνου που διαθέτω για τον εαυτό μου.
Αυτά που πραγματικά ξεχωρίζουν παραμένουν σημεία αναφοράς και, σε αρκετές περιπτώσεις, θεωρούνται έργα τέχνης και απολαμβάνουν αναγνώρισης από μουσικόφιλους αλλά και από κριτικούς τέχνης. Μικρό το δέμας αλλά τεράστιο σε επίδραση στο χώρο της Μουσικής το πετυχημένο και ξεχωριστό Album Cover. Η αναθέρμανση του ενδιαφέροντος του κοινού για τα βινύλια αποτελεί πιστεύω σημείο αναφοράς, τόσο για τους πιστούς οπαδούς του βινυλίου αλλά και για νέους φίλους της μουσικής που αρχίζουν να ανακαλύπτουν τη μαγεία των Album Covers.
Πιο κάτω καταγράφω τα 25, κατά την άποψη μου, σημαντικά Album Covers, που συνεχίζουν ακόμη και σήμερα να δημιουργούν συναίσθημα προσμονής για το περιεχόμενο και ταυτόχρονα οπτικής ικανοποίησης για την εικόνα που προβάλουν.
1. The Beatles, Abbey Road,1969.
2. The Velvet Underground and Nico,1967
3. Pink Floyd, Dark Side of the Moon,1973
4. Led Zeppelin, Led Zeppelin 1,1969
5. The Beatles, Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Band,1967
6. Nirvana, Nevermind,1991
7. Fleetwood Mac, Rumors,1977
8. The Clash, London Calling,1979
9. David Bowie, Aladdin Sane,1973
10. Bruce Springsteen, Born in the USA,1984
11. The Rolling Stones, Sticky Fingers,1971
12. Pink Floyd, Wish You Were Here,1975
13. Madonna, True Blue,1986
14. Grace Jones, Island Life,1985
15. Metallica, Master of Puppets,1986.
16. Jethro Tull, Aqualung, 1971
17. Genesis, A trick of the Tail,1976
18. Elvis Presley, Elvis Presley,1956
19. Rage Against The Machine, Rage Against The Machine,1992
20. Santana, Abraxas, 1970
21. 10 CC, Deceptive Bends,1977
22. King Crimson, In the Court Of The Crimson King,1969
23. Blink-182, Enema of the State,1999
24. Iron Maiden, The Number of the Beast, 1982
25. Evanescence, Fallen,2003
Φωτογραφία: Original Album Cover – King Crimson, “In the court of Crimson King”, 1969
Λήψη: Αειθαλής @aeithalis7, Λευκωσία, Οκτώβρης 2021